Internet jest obecnie kluczowym kanałem sprzedaży, a jego znaczenie rośnie z dnia na dzień w praktycznie każdej branży. Niektórzy mówią, że jak czegoś nie ma w internecie to nie istnieje. Dobrze, ale skoro coraz więcej firm sprzedaje przez internet to w jaki sposób "wyróżnić się z tłumu", pozyskać klienta i sprzedać mu nasz produkt?

Po pierwsze dobra strona internetowa.

Brzmi jak coś oczywistego? Może tak, ale skoro ten sam produkt można kupić u kilkunastu różnych dostawców, praktycznie w tej samej cenie, to w jakiś sposób należało by wzbudzić zaufanie klienta do naszej firmy... Przejrzysta strona, ładne zdjęcia, logiczny rozkład treści. To na pewno przyciągnie oko klienta i wyróżni nas z tłumu innych sprzedawców. Szczegółowe i rzetelne opisy produktów - to kolejne miejsce w którym możemy zaoferować klientowi nieco więcej od konkurencji i przekonać go do skorzystania z naszej oferty.

Po drugie marketing

Ok, skoro mamy już profesjonalną stronę, to jak przyciągnąć na nią klientów? Najbardziej popularną wyszukiwarką w Polsce jest Google. Dobre wypozycjonowanie naszej strony może spowodować, że klienci będą ją częściej odwiedzać. Nie jest to jednak takie proste - każdy chce być na pierwszym miejscu w Google, więc należało by pomyśleć o czymś więcej. Płatne reklamy, social media, artykuły sponsorowane, blog, czy nawet marketing szeptany na forach internetowych. Metod jest naprawdę wiele.

Po trzecie bezpośredni kontakt z klientem

Świetnie! Klienci odwiedzają naszą stronę, jednak nagle okazuje się, że nasze produkty kupuje tylko kilka procent z osób które je wyświetliły? Nie ma się czym przejmować, taka jest rzeczywistość. Ludzie potrzebują czasu na podjęcie decyzji, a potem często się rozmyślają z zakupu :) Jak temu zapobiec?

Najlepiej porozmawiać z klientem bezpośrednio i zachęcić go do zakupu danego produktu! Tak samo jak robią to sprzedawcy w sklepach stacjonarnych... Tylko jak zrobić to przez internet?

Sprzedaż bezpośrednia to bardzo istotny trend w sprzedaży internetowej, a na rynku dostępnych jest coraz więcej narzędzi do prowadzenia rozmów z klientami. Jedną z ciekawszych propozycji jest Oddzwaniaj.pl - bardzo prosta w instalacji wtyczka na stronę internetową, która najpierw zachęca klienta do kontaktu, a następnie inicjuję rozmowę telefoniczną pomiędzy klientem a właścicielem strony internetowej w 18 sekund. Więcej na ten temat można dowiedzieć się na stronie oddzwaniaj.pl.